فرازى از وصیت نامه شهید حاج براتعلى بهرامیان

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

"وَالَذینَ آمَنوُا وَ هاجَروُا وَ جاهَدوُا فى سَبیل اللَّه بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ اَعْظَمَ دَرَجَة عِنْدَاللَّه‏اوُلئِکَ هُمُ الْفائِزوُنْ"

" کسانى که ایمان آوردند و هجرت و جهاد کردند در راه خدا با مال ها و جان‏هاى‏خود نزد خداوند بلند مرتبه‏اند و آنانند جزء فائزون"

با درود بر رهبر کبیر انقلاب امام خمینى )ره( و .... و کلیه کسانى که در خط امام‏به اسلام و انقلاب خدمت مى‏نمایند و با سلام و درود به ارواح طیبه شهدا و سالارشهیدان ابا عبدالله الحسین و بالاخص شهداى کربلاهاى ایران و با سلام به خانواده‏هاى‏معظم شهدا و اسرا و مفقودین و طلب صبر و اجر براى آنها، چند کلمه‏اى به عنوان‏وصیت که وظیفه‏اى است بر دوش اینجانب ذکر مى‏نمایم.

خدایا تو شاهدى آنچه که مسئله هجرت و جهاد در راه تو را در درونم زنده‏کرد فقط رضاى تو بود و طبق آیه شریفه در قرآن ستایش تو را مى‏کنم از این که مرا به‏این راه هدایت نمودى و اگر هدایت نمى‏کردى هرگز راه هدایت را نمى‏یافتم. خدایا تومیدانى که حب جاه و مال و منال و یا دست زور و قدرت مرا به اینجا ها نکشانده وبنابر شناخت خودم همانطورى که از سوى تو آمدم به سوى تو بازگشت خواهم کرد)انالله و انا الیه راجعون( قدم نهاده‏ام و سفارش مى‏کنم به کسانى که این وصیت نامه رامى‏خوانند حال که دنیا گذشتنى است و عمر انسان نیز تمام شدنى، پس چه بهتر که بنابرآیات قرآن خود را جزء اشرف مخلوقات قرار داده و تحمل سختى ها و مشکلات درراه خدا را بنمائیم که اگر این سختى ها نباشد چه تفاوتى بین زندگى انسان و حیوان‏مى‏باشد و خوشا به حال کسانى که به این نکته ها عمل کرده و به هدف خود رسیدند ومسوولیت سنگین‏ترى بر دوش من گنهکار نهادند. امثال حاج حسن فیروزبخت و یااحمدى و غیره و بنابر شناخت خودم هر چند که به نحو احسن نبوده ولى تا آنجایى که‏در توانم بوده به حمد خدا انجام داده‏ام تا فرداى قیامت شهدا گلایه‏اى از دستم نداشته‏باشند.

پدر و مادر عزیز و مهربان، از این که برایم زحمت ها کشیده تا به اینجا رسیده‏ام‏و نتوانستم حقى که بر گردنم داشته‏اید اداء نمایم تشکر و قدردانى مى‏نمایم و امیدوارم‏که مرا حلال نموده و خداوند نیز به شما اجرى عظیم عنایت فرماید.

امّا خانواده عزیز از این که چند سالى را که با هم بوده‏ایم براى من و فرزندانم‏زحماتى را کشیدى و براى آمدنم به جبهه سهم عظیمى داشته‏اى تشکر نموده و طلب‏حلالیت از شما مى‏نمایم و سفارش به فرزندانم این است که نسبت به مادر خود نیکى‏کرده و در کارها او را یارى نموده و نسبت به فرائض دینى خود منجمله نماز اول وقت‏و نماز جمعه و جماعت ها و شرکت در مساجد کوتاهى نکنند و بدانند که همه این‏خون ها که ریخته شده براى نماز و حاکمیت اسلام و قرآن بوده است.

از برادران و خواهرانم طلب حلالیت نموده و سفارش مى‏کنم نسبت به فرزندانم‏معصومه و سعید و بقیه جهت امر و نهى آنها براى رضاى خدا کوتاهى نکنند.

در پایان از کلیه آشنایان و دوستان ضمن طلب بخشش، همه آنها و امت شهیدپرور را به پیروى از دستورات امام امت و ... دعوت مى‏نمایم و نگذارند که خون‏عزیزانى که براى احیاء دین خدا در کربلاهاى ایران به زمین ریخته شده از بین برود، هرچند که بنابر حدیث حضرت على هر ظلمى که بر سر هر کسى برود از دست خود اوست‏و اگر کوتاهى کنید در فرداى قیامت مسئول بوده و شهدا از ما نخواهند گذشت.

به امید پیروزى سریع رزمندگان اسلام و سلامتى و طول عمر امام امت و ... ونجات اسرا و شفاى معلولین و محرومین. والسلام

حاج براتعلى بهرامیان

65/10/1