برگزیده‏اى از وصیت نامه شهید على نادعلى

به نام خداى صالحان و مصلحان، به نام پروردگارى که ما راهدایت کرد به راه گذشت از جانها و مالها و... اگر چه خود بیش ازهمه در گل و لاى زندگى و گناه فرو رفتم، امّا از او مى‏خواهم که مرانیز بیامرزد که جز او پناهى ندارم و اگر بتوانم و توفیقى یابم بیش ازاشک بى‏مقدار چشمان پر گناه و خون پست و کثیف چیز دیگرى‏ندارم که در پیشگاه او بریزم، راستى آدم مات و مبهوت مى‏شود ازلطف خدا که اشک  من ناچیز و خون بى‏خاصیتم را مى‏پذیرد که درپیشگاهش بریزد.

آدم وقتى بعضى بچه‏هاى ده شانزده ساله یا پیرمردهاى 60الى 70 ساله را مى‏بیند راستى شرمش مى‏شود، ساعت چهار صبح‏بیدار مى‏شوند براى دیدار خدا، صفایى دارد آنوقت نمازخانه بقول‏یکى از بزرگان که مى‏گفت من یک چلچه‏ام بگذار خونم در راه این‏انقلاب بریزد، منهم یک چلچه‏ام، یعنى نیستم، امّا این مردم شهیدداده چنین حسابم مى‏کنند، گاهى یک پاکت به عنوان سهمیه بدستم‏مى‏رسد که روى آن نوشته )تقدیم به تو رزمنده اسلام!!(من نمى‏دانم‏بیخود آمده‏ام لابلاى این چلچله، اگر چه نابجا لابلاى چلچله‏هاآمده‏ام، امیدوارم سجیل خونم لااقل چندین سرباز از پیل سواران رابه خاک اندازد.

شریعتى مى‏گفت: شهید قلب تاریخ است، من که آن قلب‏نیستم، امیدوارم که سرطان آن قلب هم نباشم و فقط قطره‏اى ازخون این قلب باشم.

مطهرى مى‏گفت: شهید شمع تاریخ است، من اگر چه آن شمع‏نیستم، امّا امید که کاغذ پاره‏اى و شعله براى افروختن آن شمع باشم.من به هیچکس وصیت ندارم و آن حکمت را که مى‏گوید )لا تکن‏ممن یرجو الاخره بغیر العمل و یرجى التوبه بطول الامل((62) رابهترین وصیت مى‏دانم، امّا در یک جمله مى‏گویم: بدترین چیزهاخود محورى، خود بینى و دورى از رهبرى است. امید که خداوند باهدایت این امت، اماممان را تأیید بفرماید.

من به امید پیروزى مى‏روم و آن بر اساس ایمان به خدا است.پیروزى که در عرض یک روز حاصل مى‏شود، اگر پیروز شدیم چه‏بهتر و اگر خونم ریخت و پیروزى را ندیدم، مسئله‏اى نیست که آنهم‏پیروزیست.

امّا توصیه مى‏کنم در پول پرستى فرو نروید، مادیات و دنیا رااصل قرار ندهید. من چنین نکردم ولى مى‏دانم به نفع شماست که ازمال دنیا فقرا را ببینید و از تقوا اولیاء را، از زندگى فرار نکنید و درزندگى غرق نشوید که اسلام نه رهبانیت دارد و نه دنیا پرستى.

عزیزان، دشمنان در شکستند، امّا شیطان نفس را فراموش‏نکنید، از خط خطى شدن بپرهیزید، راه روحانیت اصیل را فراموش‏نکنید.

شما را به خدا دست از دنیا پرستى، پول پرستى بردارید. این‏گرانى در این مملکت یک قسمتش ساختگى است و ساخته دست‏واسطه‏هاى پول دوست است. این گرانى‏هاى ساختگى را از بین‏ببرید و بیشتر به فکر صدور انقلاب اسلامى باشید.

از روشنفکر بازیها دست بردارید، وقتى اشک ترس از خدا به‏چشمان آمد به روان بهشتى مظلوم و رجائى و باهنر مظلوم درودبفرستید، انقلاب سوم را حفظ کنید تا به انقلاب مهدى بپیوندد، تامى‏توانید امام را دعا کنید و...

به خواهرانم توصیه مى‏کنم حجاب را و عفاف را و تقوا را. امّابرادران، خواهران، پدر و مادر اگر سعادت مى‏خواهید، آخوندها رارها نکنید. امّا آنها را که از شمر بدترند )بقول امام( دور بریزید،بچه‏هایتان را خوب تربیت کنید.

تمام بچه‏هاى مدرسه را دوست دارم و امیدوارم حرفهاى من‏کمى در آنها اثر کرده باشد، همه‏شان به فکر خدا باشند و براى خداکار کنند. به فکر مملکت و به فکر اسلام عزیز باشند. امید که اماممان‏بماند و رهبریتان کند. آمین یا رب العالمین.

والسلام على عبادالله الصالحین